Honda Del Sol Temperatuur meter slecht!

ECU, kabelbomen, audio, beveiliging, etc.

Honda Del Sol Temperatuur meter slecht!

Berichtdoor jack-armando op 05-01-18 17:34

Hallo mensen!

Mijn naam is Jack en ik ben nieuw op het forum omdat ik een Honda del sol heb gekocht! :)


Ik heb deze honda gekocht met de tempratuur meter defect atans dat leek tijdens de eerste rit, de verkoper zij dat hij het af en toe doet (tuurlijk :lol: )

De meter stijgt wel als de motor warmer wordt voorbij de "C" tot her eerste a tweede streepje.....

Ik heb in de tussentijd de Thermostaat vervangen

en heb ook de
Temperatuur sensor vervangen

Geen resultaat...

Ik heb de ventilator nog nooit horen draaien (omdat hij waarschijnlijk te koud blijft )
Heb ook witte condens uit de uitlaat.

Hoop dat jullie een beetje ervaring hiermee hebben of mee kunnen denken, De kabelboom moet ik nog even kijken misschien gesmolten ?


Met vriendelijke groet,


Jack Armando
jack-armando
Nieuwkomer
Nieuwkomer
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-01-2018

Re: Honda Del Sol Temperatuur meter slecht!

Berichtdoor Jim op 28-01-18 17:34

gok waarschijnlijk je koppakking. of n massastoring
Afbeelding

It's just more than torque. It's called V-Tec.
Jim
Avatar gebruiker
Leerling
Leerling
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-09-2012
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Honda Del Sol Temperatuur meter slecht!

Berichtdoor pascalbuurman op 28-01-18 21:36

Hallo en welkom!

Heb meerdere Del Sols gehad en allen hadden een andere plek waar de meter bleef staan als de motor op bedrijfstemperatuur was.

Controleer ook even of je geen onnodig lucht nog in je systeem heb, dit wil nog wel eens gebeuren terwijl hij het restant eigenlijk moet aanzuiging via drukloze reservoir.
Even als de motor een paar uurtjes is afgekoeld, drukdop eraf en volledig vullen.

Ik zou toch het even handmatig controleren. Zet de auto even ergens neer waar hij kan staan, motorkap open en start de motor van koud af.
Laat hem stationair lekker op temperatuur komen. Blijf de bovenste radiateurslang in de gaten houden door middel van even te voelen hoe warm die word.
Natuurlijk met een goed functionerende thermostaat staat hij dicht als hij nog niet zijn temperatuur heeft bereikt (86-90 Celsius ongeveer?).
Onderste radiateurslang moet koud blijven. Na enkele minuten word de bovenste slang zo warm dat je hem niet lang kan vasthouden (thermostaat is open) en word langzaam de radiateur opgewarmd en de onderste slang.
Zou dan even het motortoerental verhogen zodat de onderste slang dezelfde temperatuur heeft als de bovenste. Als dit is zou de koelventilator na enige tijd inslaan.

Als de temperatuurmeter op het dashboard staand nu hoger aangeeft is er toch iets mis met je thermostaat.

Witte condens is best algemeen, controleer even of je viezigheid heb onder je drukdop van de radiateur.
Honda CRX EE8 / ITR EDM '99
Toyota Aristo V300 / BMW E30 325i
pascalbuurman
Avatar gebruiker
2e monteur
2e monteur
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 01-11-2007
Woonplaats: Waddinxveen


Keer terug naar Elektronisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron