d16z5 timing

Problemen, swaps, tuning, inlaten, versnellingsbak, uitlaten, etc.

d16z5 timing

Berichtdoor race-eend op 07-03-18 00:37

Hoi

Eigenlijk heb ik een vaag probleem, deze lijk ik steeds te hebben.
Ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb een d16z5 met zc1 nokken in mijn civic ed gehangen.
Deze is voor de apk geweest en afgekeurd op de co, deze was namelijk 6,5
Als eerste ga je denken aan de lamda maar vandaag controleerde ik de timing van de ontsteking, deze stond veel te laat.
Alleen als ik hem op tijd zet krijg ik error 9, bdp sensor.
Als ik de bdp sensor los draai en richting de ontsteking draai dan is de error weg, of ik draai ontsteking later, dus richting het raam, dan is de error ook weg

Wat kan dit probleem zijn?
Auto accelereert goed, hij zit aardig snel op de 200

Bedankt
race-eend
Nieuwkomer
Nieuwkomer
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-12-2012

Re: d16z5 timing

Berichtdoor RoadXY op 12-03-18 07:48

Ontsteking defect?
Heb je nog een ongechipte ECU?
RoadXY
Avatar gebruiker
Moderater
 
Berichten: 7775
Geregistreerd: 07-01-2007
Woonplaats: Regio gorinchem

1990 Honda Civic

Re: d16z5 timing

Berichtdoor race-eend op 13-03-18 10:32

Hoi

Als eerste bedankt voor je reactie.
Heb een andere ontsteking er op gezet maar geeft het zelfde resultaat.
Er werd al door mensen geroepen dat mijn kop misschien extra is gevlakt, een ander zegt weer dat kan het niet zijn.
Heb tevens meerdere bdp sensoren geprobeerd, andere ecu geprobeerd.
Tps gemeten en stationair geeft hij 0,49 aan.

Heb nu de bdp aangepast, hij is nu verstelbaar, en zo gedraaid dat hij net niet in de error vliegt.
Sinds gisteren heeft hij apk maar je ziet dat hij nog veel te rijk loopt. (witte rook uit de uitlaat en geen kvs).

Heb ook navraag gedaan betreft die nokken, of ze wel zo in een d16z5 konden.
Meerdere personen zeggen dat dit wel kan.
race-eend
Nieuwkomer
Nieuwkomer
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-12-2012

Re: d16z5 timing

Berichtdoor RoadXY op 13-03-18 11:31

Ik heb geen ervaring met deze nokken in een D16Z5.
Je hebt toevallig niet de gelegenheid om naar standaard nokken te gaan?
RoadXY
Avatar gebruiker
Moderater
 
Berichten: 7775
Geregistreerd: 07-01-2007
Woonplaats: Regio gorinchem

1990 Honda Civic

Re: d16z5 timing

Berichtdoor race-eend op 13-03-18 23:10

die gelegenheid heb ik wel maar dan zit die afwijking er nog betreft de bdp sensor.
Betreft het rijk lopen zal het denk ik wel weer uitmaken, omdat de kleppen nu langer open staan.

Lees net een stukje hier op de crx garage over de tps sensor.
Motor wilt nog wel eens opeens afslaan en hij schommelt ook heel iets in de toeren.
Als je de stekker af aftrekt heb je wel de error maar je hoort geen verschil betreft lopen, doe je hem er weer op dan heb je heel even een reactie van de motor.
Nu had ik wel gekeken naar de waarde bij dicht gasklephuis, 0,49, maar niet met open gasklephuis.
Denk dat ik morgen daar maar eerst naar kijk. Ook omdat de motor ineens af kan slaan.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sUwCeP5ui8s[/youtube]
race-eend
Nieuwkomer
Nieuwkomer
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-12-2012

Re: d16z5 timing

Berichtdoor race-eend op 26-03-18 19:49

Probleem opgelost.

Kreeg de tip om de inlaat kleppen een strakke 0.13 te geven wat ik vandaag ook heb gedaan.
Ging tevens weer naar de timing kijken, pen in de inlaat nok, onder ook op tijd maar uitlaat wou net niet.
Uitlaat een tand bij gedraaid, pen er in en dat was het.
Dus het was al die tijd de uitlaat nok die niet op tijd stond.
Ontsteking opnieuw afgesteld en hij loopt als een naaimachine.

Afbeelding

Iedereen bedankt voor het mee denken.
race-eend
Nieuwkomer
Nieuwkomer
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-12-2012


Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten