Swapinfo!

Problemen, swaps, tuning, inlaten, versnellingsbak, uitlaten, etc.
Tummy
1e monteur
1e monteur
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-12-11 03:26
Locatie: NH

Re: Swapinfo!

Bericht door Tummy » 18-10-12 17:51

x
Laatst gewijzigd door Tummy op 04-11-12 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ed9 B16a2 Hydro etc

St33f
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-02-12 23:39

Re: Swapinfo!

Bericht door St33f » 04-11-12 01:01

ola damens

ff een paar vraagkes..

ik wil in mijn 88er crx een b18c4 hydro gaan plaatsen
maar kom over een paar dingen niet uit:

welke assen? gehoord dat de gsr assen korter zijn dan een eg of ek..
alhoewel de wielbasis van de crx 2,5cm smaller is als de gsr..

kabelboom van de a9 is anders dan een z5, de z5 is geen probleem om aan te sluiten... is de a9 dat wel? of is dat het zelfde? of alleen de lamda?

motorsteunen snap ik dat ik die van hasport of wat dan ook nodig heb, maar de distributie en achterste steun? ee, eg, of gewoon ek(stock b18c4)?
de distributie en achterste steun van akr voor de crx zijn die het zelfde als ee8/9?

Tummy
1e monteur
1e monteur
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-12-11 03:26
Locatie: NH

Re: Swapinfo!

Bericht door Tummy » 04-11-12 07:00

assen van een crx b16a1 pakken,
kabelboom past sowieso niet, moeten draden bijgetrokken worden..

lees dit topic even door.. alles staat er in, of mijn wie is wie staat hoe het bij mij ging,
ik ging van ed9 naar een b16a2 obd1, de swap is (op de motor na) vrijwel hetzelfde
Ed9 B16a2 Hydro etc

Gebruikersavatar
Arkan
1e monteur
1e monteur
Berichten: 381
Lid geworden op: 13-08-09 13:37
Locatie: Rotterdam

Re: Swapinfo!

Bericht door Arkan » 06-01-13 17:32

Als je swap steunen koopt dan krijg je zoiezo 3 steunen. Achter, bak en distri zijde. De voorste steun die komt te vervallen.
Afbeelding
BED3Rider

Gebruikersavatar
ESR69
1e monteur
1e monteur
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03-01-11 16:31

Re: Swapinfo!

Bericht door ESR69 » 06-01-13 18:27

Welke bak?
Want bij een S80 Hydro moet je een andere as nemen voor rechts voor dan de B16A1 (die is 2cm te kort). Ik dacht dat dit een B18 as was.

Dit is wel icm EE8 fusees. Geen idee of dat ook wat uit maakt....
Diesel..the fuel of Satan

Afbeelding
Link to Webpage
Link to Facebook

rene-mini
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-07-12 13:03

Re: Swapinfo!

Bericht door rene-mini » 01-04-13 21:44

Hoi heb een vraagje,

Ik heb een mini met een VTEC blok achterin. nu wil ik wat onderdelen bestellen maar moet ik vaak het type auto en het bouwjaar opgeven.

Ik weet slechts dat het een B16A JDM ( Y2-1003799 5418804 ) is en oorspronkelijk niet in de crx hoort te liggen(?)

electrisch schema van dit type is er niet?

bvd

René
mini-vtec :D

Gebruikersavatar
ROBRACING
1e monteur
1e monteur
Berichten: 1135
Lid geworden op: 23-03-08 21:03
Locatie: Alblasserwaard

Re: Swapinfo!

Bericht door ROBRACING » 05-04-13 20:51

Voor het mooie zou je eigenlijk het bouwjaar van het motorblok moeten weten (Y2 is versnellingsbak)
B16A is inderdaad de jdm versie, maar die is ook gewoon in de crx geleverd daar.
Voor een schema kun je waarschijnlijk gewoon de handboeken van de crx vtec hier op de site gebruiken.
Als er een verschil is zal het hoogstens de lambda sensor zijn.

Gebruikersavatar
PatrickJDM
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-06-16 22:40
Locatie: Rijswijk

Re: Swapinfo!

Bericht door PatrickJDM » 23-06-16 23:27

Ik heb deze swap ook uitergevoerd een tijd geleden.

Het belangrijkste is dat je alles van de EE8 swap pakt zoals:
- Innovative/HASPORT swap motorsteunen aftermarket B-SERIE (ED6/9 swap naar b-serie)
- Vernellingsbak Y1/Y2
- Aandrijfassen van een B16A1 EE8/9 (Andere type assen drukken je druklager/oliekeerring eruit dmv de lengte +- 2cm langer)
- PW0 ECU Obd0 VTEC
- OBD0 ontsteking en dynamo VTEC
- OBD0 Injectors VTEC
- OBD0 lambdasensor VTEC
- CRX EE8 Radiateur (Een DOHC radiateur zou mee gereden kunnen worden, maar toch als aanrader een van een EE8 te gebruiken)
- Aftermarket uitlaat systeem aangezien een DOHC systeem erg afknijpt en prestatie verminderd
- VTEC EE8 schakelstang
- CRX EE8 VTEC interieurboom
- CRX EE8 VTEC motorboom
- CRX EE8 VTEC tellerbak (niet persee nodig, handig voor toerental en km)

Dit was het wel zo'n beetje.
Enige waar je nog een beetje last van zou kunnen hebben is dat je motorkap tegen de kleppendeksel kan tikken.
Dit zit in het verschil tussen een CRX DOHC en CRX ee8 motorkap.
Onder andere ook op te lossen door hoodlifters te gebruiken.

Het mooiste is om gelijk de gehele ophanging over te zetten, dan is hij motorisch en op de weg als een echte EE8 dus zeker weten een aanrader.
Zo heb ik het destijds ook gedaan, en ging als een zonnetje.

:D B)
Honda, indeed the power of Dreams!

Gebruikersavatar
PatrickJDM
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 10
Lid geworden op: 05-06-16 22:40
Locatie: Rijswijk

Re: Swapinfo!

Bericht door PatrickJDM » 23-06-16 23:29

rene-mini schreef:Hoi heb een vraagje,

Ik heb een mini met een VTEC blok achterin. nu wil ik wat onderdelen bestellen maar moet ik vaak het type auto en het bouwjaar opgeven.

Ik weet slechts dat het een B16A JDM ( Y2-1003799 5418804 ) is en oorspronkelijk niet in de crx hoort te liggen(?)

electrisch schema van dit type is er niet?

bvd

René

Hey Rene,
Ik weet dat bij B16A een Y1 (LSD) versnellingbak hoort te zitten, check dit even na op je bakcode!
Mocht dit zo zijn, zijn de assen en steekas identiek met de Y2 bak en gewoon te monteren.
Honda, indeed the power of Dreams!

Plaats reactie