witte rook hoog naftverbruik

Problemen, swaps, tuning, inlaten, versnellingsbak, uitlaten, etc.

witte rook hoog naftverbruik

Berichtdoor cookie op 23-08-15 12:09

Hey iedereen iemand een idee mijn ee8 vti crx rookt wit en heeft heel hoog benzine verbruik, 10 liter op ongeveer 50 km??? Stinkt ook naar benzine vind ik de uitlaat gassen, en in vtec zie je benzine metertje direct stukje dalen, heeft ook wel motorstoring 7, gasklep hoek maar zo hoog verbruik kan dit toch niet veroorzaken? Mvg koen.
cookie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: witte rook hoog naftverbruik

Berichtdoor robin veldwijk op 23-08-15 14:48

Misschien moet je even vertellen wat je allemaal aan je blok hebt gedaan, daar je andere topics aanmaakt waaruit blijkt dat je met het blok bezig bent geweest.

Ik gok op een compleet verkeerde afstelling van het blok. Heb je je blok goed af laten stellen?
Zie je ergens lekkages? Bij je injectoren en brandstofrail?
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2 VTEC

Berichtdoor cookie op 23-08-15 16:34

Skunk2 inlaat geplaatst, type r nokkenassen, had skunk2 gasklep maar terug origineel gezet ivm vaccuum problemen, ontsteking kan zijn dat die niet 100% goed staat, voor de rest niks, geen lek aan injectors, of fuel rail, enz enz.
cookie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor robin veldwijk op 23-08-15 18:41

En opnieuw af laten stellen?
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor cookie op 23-08-15 21:20

Wat laten afstellen? Is niets veranderd toen skunk2 gasklep erop ging dus zie niet hoe hij ontregeld zou kunnen worden of hoe het terug zou moeten goed gezet worden
cookie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor robin veldwijk op 23-08-15 21:26

Je hebt andere nokken erin gezet en een andere inlaat geplaatst? Controleer je bougies maar even.

Met deze aanpassingen moet je het blok wel opnieuw afstellen.
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor GlennCRX op 23-08-15 23:59

Blok zal niet lang leven als ik het zo hoor.......
Met motorstoring de vtec in, evenals een ontsteking waarvan die niet zeker weet of die 100% goed staat, geen nieuwe afstelling van het blok enz.

Jij weet wel waar je mee bezig bent......... :roll:
GlennCRX
1e monteur
1e monteur

1993 Honda CRX Type 2

Berichtdoor cookie op 24-08-15 00:16

Heb geen commentaar gevraagd ok blok steekt er net in nokkenassen zijn al voor hij erin ging afgesteld, dus, alleen ontsteking moet nog juist gezet worden daarom laat ik hem ook aan de kant staan word niet mee gereden tot hij naar de garage is gegaan... vroeg alleen voor oplossingen geen commentaar die mag je voor jezelf houden daar heb ik geen baat aan...
cookie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor robin veldwijk op 24-08-15 09:44

Je moet je ECU afstellen. Zoekt een goede tuner. Deze stelt alles voor je af, zodat alles op elkaar af gestemd is.
Door je aanpassingen heeft je motor andere waardes nodig, terwijl je ECU nu nog afgesteld is op het origineel. Als ik het zo goed zeg.

Verder bemoei ik me er niet meer mee. Je moet niet zomaar klakkeloos van alles gaan vervangen zonder er kennis van te hebben.
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor GlennCRX op 24-08-15 10:31

cookie schreef:Heb geen commentaar gevraagd ok blok steekt er net in nokkenassen zijn al voor hij erin ging afgesteld, dus, alleen ontsteking moet nog juist gezet worden daarom laat ik hem ook aan de kant staan word niet mee gereden tot hij naar de garage is gegaan... vroeg alleen voor oplossingen geen commentaar die mag je voor jezelf houden daar heb ik geen baat aan...

En toch geef ik het........... Geheel gratis, hoef je niks voor te doen! :up:

Graag gedaan!
GlennCRX
1e monteur
1e monteur

1993 Honda CRX Type 2

Berichtdoor Chieltje op 25-08-15 09:56

Gasklephoeksensor moet goed staan, anders heeft je ecu geen idee hoe graag jij wil racen...

stel je voor je moet nodig kakken en je kringspier weet van niks. Hopen dat je toevallig op het toilet zit..
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!
Chieltje
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2

Berichtdoor robin veldwijk op 25-08-15 13:38

Maar als deze niet goed staat, moet de auto ook onregelmatig lopen. Krijg je bijna hetzelfde effect als lucht in de koelsysteem. Motor gaat dan op en neer in toerental. Daarnaast moet je dan ook telkens een tik horen in het brandstofrelais bij draaiende motor.
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Reinout op 25-08-15 17:36

cookie schreef:Hey iedereen iemand een idee mijn ee8 vti crx rookt wit en heeft heel hoog benzine verbruik, 10 liter op ongeveer 50 km??? Stinkt ook naar benzine vind ik de uitlaat gassen, en in vtec zie je benzine metertje direct stukje dalen, heeft ook wel motorstoring 7, gasklep hoek maar zo hoog verbruik kan dit toch niet veroorzaken? Mvg koen.

Lijkt op een stuck open injector. Blijft er brandstofdruk op brandstofrail staan nadat de motor is uitgeschakeld?
Reinout
2e monteur
2e monteur

Berichtdoor hondswagen op 18-05-16 20:19

Mijn vtec had ook storing 7,Maar die rookte niet wit,Hij had wel een aparte uitlaat lucht.Bij mij was mn gasklep intern krom(palletje van sensor).
Maar als hij echt wit rookt het overtollig benzine zijn.
Als je elkaar in de straat niet meer ziet staan gok ik ook op openstaande injectors.
Dat heb ik eerder gehad,toen was de ecu stuk.die regelde de injectoren niet meer aan.Die bleef vol open staan.
hondswagen
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Motorisch