Pagina 1 van 1

D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 27-07-16 00:45
door Kjeld
Goedendag, ik ben Kjeld ik ben nieuw op dit forum sinds ik mijn EG4 hatch rijdend heb met een D16z5 op aanrader van een CRX en civic ED rijder.

Wij hebben dus een D15b2 (met lambda) geswapt naar een D16z5 (met lambda), na een aantal kleinere problemen te hebben opgelost blijven wij nu haken bij het inhouden op hoge toeren. Het blokje loopt poep soepel totdat deze hoger in toeren komt, het heeft nu om en nabij 180.000 gelopen, nieuw distributie set opnieuw afgesteld, onsteking opnieuw afgesteld, nieuwe filters, inlaat schoongemaakt injectoren schoongemaakt, tps draadjes omgewisseld zodat deze nu correcte waardes doorgeeft (dankje de crx garage).

De topsnelheid is nu 190km/h op de teller en hoe hoger in toeren hoe minder fijn dat hij loopt. Hij hikt, stoot, pruttelt, ploft, rookt eigenlijk allemaal niet alleen inhouden.
De bougies en lamdasonde zijn nieuw en lijken mooi bruin verkleurd.
Ps. Wij hebben het originele brandstofpomp gebruikt van de D15b2 de jongens waarmee ik sleutel zijn eigenlijk daarvan overtuigt dat die genoeg pompt morgen 27-8 gaan wij de brandstof druk meten.

6 augustus gaan we een week naar de Nürburgring Nordschleife, hopelijk is er iemand met een briljant idee!

Groetjes

Re: D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 27-07-16 08:24
door ESR69
Welke ECU heb je gebruikt?
Die van de D15B2 of de D16Z5?

Re: D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 27-07-16 12:56
door Kjeld
Een Pm7-x030 '89.8.02 van D16z5
En een PM7-xo4 '92.1.13 ook van een D16z5
Ik heb een knippercode 1 wat zou duiden op lambdasonde of 97/98 ik raakte daar de tel kwijt. :?

Re: D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 27-07-16 13:22
door GlennCRX
Die foutcode is dan inderdaad van de lambdasensor.
De ecu's die je gebruikt hebt zijn allebei te gebruiken voor een z5 en zouden daar geen problemen moeten opleveren.
Echter die foutcode blijft een zorg. Daardoor gaat je auto in een soort noodloop.
Als de foutcode aangeeft dat het probleem bij de lambdasensor zit dan zal je het ook daar moeten gaan zoeken.
1x kort knipperen staat voor 1 en 1x lang knipperen staat voor 10.

Als die 1x kort knippert en daarna een pauze heeft en daarna nog een keer kort knippert is het code 1. ;)

Re: D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 27-07-16 17:43
door Kjeld
GlennCRX schreef:Die foutcode is dan inderdaad van de lambdasensor.
De ecu's die je gebruikt hebt zijn allebei te gebruiken voor een z5 en zouden daar geen problemen moeten opleveren.
Echter die foutcode blijft een zorg. Daardoor gaat je auto in een soort noodloop.
Als de foutcode aangeeft dat het probleem bij de lambdasensor zit dan zal je het ook daar moeten gaan zoeken.
1x kort knipperen staat voor 1 en 1x lang knipperen staat voor 10.

Als die 1x kort knippert en daarna een pauze heeft en daarna nog een keer kort knippert is het code 1. ;)
Klopt, het is inderdaad foutcode 1. De foutcode springt erin na een minuut of 15 a 25 rijden en bij hard/lang doortrekken.
Wel vreemd is dat hij op de oude en nieuwe lambdasonde de storing heeft. Wij hebben ook gecontroleerd of hij uberhaubt wel stroom krijgt tussen de stekker van de ecu en de lambdasonde zelf.

Vanmiddag word ter controle nog een keer de distributie gecontroleerd.

Bedankt voor jullie snelle reacties, dat word op prijs gesteld!

Re: D16z5 swap in EG4 houd in op hoge toeren

Geplaatst: 31-07-16 12:28
door flakes-rex
En? Was het de riem?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk