Nick Wood en het project CRX.

Stel jezelf en je auto voor
SPyRoX
1e monteur
1e monteur

Re: Nick Wood en het project CRX.

Bericht door SPyRoX » 01-11-19 22:00

Heerlijk om te zien!

Nick Wood
Leerling
Leerling
Contacteer:

Bericht door Nick Wood » 03-11-19 23:00

Maar weer eens een update, het ging allemaal niet zo makkelijk want mijn oude foto-toestelletje heeft de geest gegeven. Nieuwe besteld en inmiddels ontvangen. Dat is even wennen!

De eerste serie foto's zijn met mijn grote Canon gemaakt en zien er prima uit.

Enfin, na het zandstralen heb ik het crossmember in de Fertan gezet zodat de echt diep gewortelde roest omgevormd wordt. Ook heb ik een soort van spuitcabine in mijn schuur gemaakt. Het ding is gewoon te groot om met een spuitbusje te doen.

Afbeelding

Klaar om te spuiten.

Afbeelding

In de etch-primer gespoten.

Afbeelding

In de kleur.

Afbeelding

En in de blanke lak.

Afbeelding

Ja, hij glimt.

Afbeelding

Tussendoor nog een dagje ziek geweest maar dat is inmiddels al weer over, het gaf wel de lak 48 uur de tijd om goed uit te harden en dit is het resultaat in de regenachtige buitenlucht.

Afbeelding

Daarna langzaamaan begonnen met het wederopbouwen van de wielophanging aan de rechter kant. Hier het bovenste wishbone, de schokbreker, de stabilisatorstang en alvast de remleiding gemonteerd.

Afbeelding

Oh ja, aan de andere kant ook de beide stuurstangen gemonteerd, (binnen en buiten) zodat ik het stuur in het stuurslot kan laten zitten als ik aan de rest begin.

Afbeelding

Verder aan de rechter kant van de auto, de naaf in de knuckle geperst en gedeeltelijk gemonteerd.

Afbeelding

Dit is een foto die gemaakt is met de nieuwe camera, de instellingen zijn nog niet helemaal goed.

Onderste draagarm en de link van de stabilisatorstang geïnstalleerd.

Afbeelding

Dit is het gat waar het crossmember uitkwam, ik heb de punten waar hij aan vast geschroefd wordt ontroest en gelakt.

Afbeelding

En erin zit het ding. De rest wordt later aangepakt als ik de hele auto ga spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Nu kan ik de reactiestang plaatsen (met rood aangegeven) die de onderste triangel compleet maakt.

Afbeelding

Daarna ben ik alvast het rechter voorwiel gaan uitlijnen. Ik heb met mijn laser, voordat ik iets los maakte, de sporing afgetekent op een papiertje op de deur. Op dit moment staat de zaak zo.

Afbeelding

Dat is behoorlijk wat afstellen maar nu alles nieuw is, is dat niet moeilijk.

Afbeelding

Dat is al een stuk beter! Nog een klein stukje.

Afbeelding

Zo, dat is mooi genoeg. Omdat alles nieuw is moet de CRX toch uiteindelijk nog goed worden uitgelijnd maar zo staat het in ieder geval zoals het losgekomen is.

Nieuw remschijfje erop en verder is het dan weer mooi geweest voor vandaag.

Afbeelding

Er is nog genoeg te doen dus morgen maar weer verder sleutelen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd. ( Johan Cruijf )

robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Bericht door robin veldwijk » 15-11-19 19:51

'Morgen' is al geweest.. Vordert het?
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8

Plaats reactie