b16a1 stottert tussen 2,5k-3k rpm

Problemen, swaps, tuning, inlaten, versnellingsbak, uitlaten, etc.

b16a1 stottert tussen 2,5k-3k rpm

Berichtdoor MarcoHonda op 10-05-18 20:41

Mijn b16a1 geswapte ed9 heeft sinds kort (een maandje ongeveer) een rare storing of iets dergelijks. Wanneer de auto koud is, loopt ie perfect. Als hij warmgereden is, hapert hij tussen de 2,5k en 3k rpm maar alleen als ik doortrek tot boven de 4k toeren, omdat hij dan precies terugvalt in die 2,5k-3k toeren als ik overschakel. Vanuit de hondata app heb ik afgelezen dat de injectors geen benzine inspuiten als hij zo'n 'hikje' heeft. Het volgende hebben we al nagekeken:
bougies en bougiekabels
elektrodenafstand platina bougies
stekkerverbindingen schoongemaakt en eventueel aangedrukt
tps afgesteld
slechte draadverbindingen gerepareerd in motorruimte

sindsdien zijn de hikjes minder hard en minder vaak, maar het is er nog steeds... weet iemand wat we nog kunnen controleren voor we geld gaan uitgeven aan nieuwe onderdelen die niks veranderen?
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: b16a1 stottert tussen 2,5k-3k rpm

Berichtdoor RoadXY op 10-05-18 21:22

Massa punten al gecontroleerd?
RoadXY
Moderater

1990 Honda Civic

Berichtdoor MarcoHonda op 10-05-18 21:32

Wel op het blok maar nog niet aan de carroserie, ga ik morgen ff controleren, bedankt!
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor MarcoHonda op 11-05-18 16:31

Alle massapunten schoongemaakt, akku eruit geweest, dus ecu opnieuw in laten leren maar bij koude start moet ik even iets gas geven en da blijft hij keurig lopen. Maar het probleem is nu erger en als ik nu de motor laat lopen als ik stil sta bij ong. 2200 rpm begint het toeren tal te schommelen en hondata laat zien dat de injectoren op dat moment uit geschakeld worden. Brandstof is er genoeg, zie ik aan de fule rail meter. Na ong. 5 minuten draaien ging motor lampje branden en storing p0127 engine coolent overtemp maar de vin kwam niet in . Die deed het van de week wel maar ga die nu ook maar ff doormeten waar het niet goed gaat. Kortom hier ben ik nog wel ff mee bezig denk ik maar dat hoort bij een crx! Weet iemand nog tips of triks want die kan ik wel gebruiken.alvast dank.
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor MarcoHonda op 11-05-18 17:04

Koelvin werkt met doorverbinding bij stekkers van sensor achter op blok,sensor kontakten zien er schoon uit. Zal de sensor zelf kunnen zijn? Of heeft alles te maken met mijn rare storing? Helaas kan ik geen andere ecu proberen en blijf ook denken aan onstekingsmodule maar dat blijft gokken en dat schiet niet op als dat het niet is. Tijdens de storing ook aan alle draden gerommeld en niet te hard getrokken maar er gebeurde niet veel meer of minder. Ik zelf weet eigenlijk niet waar ik het nog in moet zoeken dus wie weet er iets voor mij en mn crx natuurlijk!
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor MarcoHonda op 11-05-18 17:45

Heb hier gelezen dat een condensator in de ecu stuk kan zijn. Na de stroom er een tijdje af is het erger dus denk ik hier ook aan. Maar wie weet er iemand om dit te controleren c.q maken ?
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor MarcoHonda op 13-05-18 18:42

Ik denk dat ik het heb gevonden!!! Met warme motor (wat misschien ook wel moet) nog een keer de tps sensor afgesteld en het stotteren is weg! Ik wist niet dat een honderdste meer of minder het verschil zou maken. Maar ben blij dat hij nu weer perfect loopt. Van de week ga ik een nieuwe koelvin sensor plaatsen in de hoop dat de vin dan wel weer in komt. Blijft nog over de vraag van de oil catch can want ik denk dat de slangen andersom zitten als ik naar het tankje kijk staat er duidelijk inlet en outlet maar outlet zit nu op mn klepdeksel en outlet op onderkant blok. Wie het weet hoe het moet mag het zeggen. Wordt vervolgd !!!
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor MarcoHonda op 13-05-18 18:45

Schrijf fout zie ik....... Outlet op klepdesel en INLET op blok onderaan. Dit wilde ik dus zeggen.....
MarcoHonda
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Motorisch